Trouwen op afstand in tijden van COVID19: zo organiseer je een 1,5 meter trouwfeest

Weken en intussen al maanden wachten we ongeduldig op een ‘go’ van de overheid… die maar niet komt. Jullie liggen al nachten wakker van die naderende trouwdatum en de moed zakt jullie dankzij het coronavirus stilaan in de schoenen. Dan zijn er twee opties: ofwel de boel annuleren en alles verplaatsen naar volgend jaar, óf de handen uit de mouwen steken, de creativiteit de vrije loop laten gaan en de liefde dubbel en dik vieren. Op een veilige afstand weliswaar. Lees hier mee hoe Smile Event Company met hun concept 'Smile Intiem' samen met Phaest Weddings een onvergetelijk, ‘social distance approved’ trouwfeest organiseerde.

prachtige foto’s zijn van Stijn Willems Photography


OPGELET: dit concept, uitgewerkt door evenementenbureaus Smile Event Company & Phaest, zal ten vroegste vanaf 15 juni 2020 uitgevoerd worden, afhankelijk van wat de nieuwe maatregelen zullen zijn. Deze worden vermoedelijk pas op 8 juni 2020 gecommuniceerd en kunnen per gemeente verschillen. De organisatoren kregen voor deze locatie alvast toestemming om een ceremonie te organiseren, op een hapje en een drankje is het nog even wachten. De locatie is ook 'casco' te huur, jullie kunnen dit terrein dus afhuren en volledig zelf invullen. Of schakel een wedding planner in!


Op woensdag 13 mei 2020 werd er door de Nationale Veiligheidsraad gecommuniceerd dat er 30 personen (inclusief het koppel) aanwezig mogen zijn op een huwelijksceremonie. Deze mag echter nog niet afgesloten worden met een receptie. We willen jullie in de eerste plaats inspireren, maar we blijven wel uitdrukkelijk vragen om de regels te respecteren. Het zou fantastisch zijn mochten jullie toch een mini trouwfeest kunnen houden, maar hou er altijd rekening mee dat we allemaal ons best doen de regels correct na te leven en de afstand te bewaren. Indien de overheid nog steeds beslist om evenementen te verbieden, mogen jullie hier uiteraard geen uitzondering op maken. Voel je je ziek? Blijf dan, no matter what, thuis.


Waar o waar te beginnen? Jullie maakten een strakke gastenlijst op van 30 personen (inclusief jullie zelf): check! Jullie vonden een locatie? Check! Tijd om de details uit te werken dus.


Hair & make-up artists mogen weer aan de slag. Geen gezellig ‘getting ready’ momentje met al je bruidsmeisjes deze keer, het zal enkel en alleen om jou draaien. Je beauty artist zal de nodige voorzorgsmaatregelen nemen om absolute hygiëne te respecteren. Je jurk of trouwkostuum mag je sinds enkele weken ook weer gewoon gaan passen.



De gasten krijgen ieder apart een persoonlijk apero-pakket. Veilig, lekker en origineel. Alles wordt in gesloten zakjes bewaard, flesjes worden niet op voorhand geopend, … zodat iedere bubbel kan genieten van veilige bubbels. :-)



Maak bankjes of zitjes (per ‘bubbel’ of gezinnetje) van oude paletten of met strobalen. Werk af met kussentjes en schapenvachtjes. Zo zitten jullie gasten supercomfortabel op hun eigen eilandje. Bewaar minstens 1,5 afstand tussen de zitplaatsen en blijf ver genoeg van het gangpad.



Plaats aan de ingang iemand die alle gasten van desinfecterende gel kan voorzien. No dirty hands allowed! Misschien een tof ideetje om als thank you gift een handcrème mee te geven, want onze handjes zien af met al dat wassen.


hello you!


Niet te vergeten: een microfoon en enkele boxen. Deze zouden standaard op een trouwceremonie aanwezig moeten zijn, maar zijn met de huidige afstandsegels zeker geen overbodige luxe.


Fotograaf, ceremoniespreker, cateraar, … houden uiteraard altijd veilig afstand. De enige twee personen die nu echt eens héél dicht bij mekaar mogen/moeten kruipen, zijn jullie twee. Voor de rest wordt er, jammer genoeg, nog niet gekust of geknuffeld.



Met originele pancartes en posters maken jullie duidelijk dat jullie de social distance écht willen en moeten respecteren. Stylish én informatief. Trek de stijl van jullie uitnodigingen door in al jullie grafische vormgeving. Geef er een ludieke twist aan, we leven al weken als patertjes thuis en het wordt dringend tijd dat we nog eens kunnen lachen. :-) ‘Safe is the new sexy!’



In geval van regen, kunnen jullie de locatie laten overkappen met een toffe stretchtent. Zo zitten jullie droog en toch nog met de voetjes in het gras, en het heeft ineens ook nog eens chique uitstraling.



happy planning!


werkten mee aan dit concept:


Concept & planning: Smile Event Company & Phaest Weddings

Locatie: Smile Event Company (deze locatie is ook zonder leveranciers te huur)

Foto's: Stijn Willems Photography (beschikbaar om jullie huwelijk in 2020 en 2021 te shooten!)

Handlettering: Design Studio Han

Meubilair: Woodfest Events

Decoratie: Sfeerlab

Bloemen: Ginger Ginger Bloemen

Dronebeelden: Zichter

Lasercutting: Hoshii

Tent: D-Tent

Heb je nog vragen over 'trouwen in coronatijden', stuur ons dan een mailtje naar hello@thebrideside.be en we helpen je graag verder. 

 meer artikels voor jou


Kan jullie trouwfeest doorgaan door COVID19?

Stappenplan voor het organiseren van een trouwfeest

Trouwen voor de wet in België: wat komt er allemaal bij kijken?

Tips voor een duurzaam trouwfeest

 

vind hier je favoriete leveranciers